1.4tsi Głośna praca po uruchomieniu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • szakunec
    Classic
    • 2010
    • 31

    elektronik u mnie przybywa i to całkiem sporo, co to może oznaczać? W ASO kazali się przyglądać czy dalej będzie przybywać, teraz mam już ponad 1 cm poza skale na bagnecie.

    Komentarz

    • Eidos71
      RS
      • 2011
      • 2050
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      Najprawdopodobniej to nie przybywa oleju, tylko do oleju przedostaje się paliwo - stąd rosnący poziom na bagnecie. A jeżeli to faktycznie paliwo - wtedy może to oznaczać kilka rzeczy. Może być tak, że paliwo nie ulega do końca spaleniu i jego resztki spływają do miski, lub coś jest nie tak z wtryskami, lub....
      Doświadczenie to coś, co nabywamy chwilę po tym, gdy było nam najbardziej potrzebne.
      MOJA FURKA

      Jeśli pomogłem - wciśnij "pomógł"

      Tanie pobieranie plików: http://filefox.pl/poleca/Eidos71

      Komentarz

      • elektronik
        Classic
        • 2010
        • 35
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        Jeśli będzie przybywać oleju (a u mnie przybyło) to sprawdzi się moja teoria że w czasie rozruchu silnika z tymi objawami benzyna (nadmiar) spłukuje cylindry i spływa do miski olejowej, i tak jak pisze Eidos71 rozrzedza olej.
        Olej + paliwo = nie jest dobre.

        Komentarz

        • Andys
          Elegance
          • 2007
          • 762

          Hmm, u mnie co prawda nie przybywa oleju na bagnecie, ale po 5tys. nie zauważyłem nawet minimalnego spadku. Ponieważ wymieniam olej co rok, czyli około 12tys. km zastanawiam się czy nie byłoby zdrowiej przejść z 5W-30 na 5W-40. Może lepiej przejść na odrobinę tańszy olej (5W-40 na ogół są tańsze niż te z LL) i wymieniać go co 5tys. :roll:
          Pozdrawiam,
          Andys

          Komentarz

          • loyd
            RS
            • 2010
            • 2342

            Zamieszczone przez Andys
            i wymieniać go co 5tys
            :shock: :wow

            Komentarz

            • Andys
              Elegance
              • 2007
              • 762

              loyd, powstrzymaj się proszę od inwektyw wyrażanych pod moim kierunkiem. Ja nikogo nie namawiam do częstszej wymiany oleju. Ponieważ jeżdżę praktycznie tylko po mieście na krótkich dystansach, wolę wymieniać olej znacznie częściej niż naprawiać nastawnik wałka rozrządu lub sam rozrząd.
              Pozdrawiam,
              Andys

              Komentarz

              • sezamek1
                Drive
                • 2010
                • 70

                Zamieszczone przez zibibyd
                Zamieszczone przez Zorr
                od spodu i tylko z otwartymi drzwiami jak stoją obok mnie inne auta (chodzi o odbicie dźwięku)
                Mi też się wydawało, że z okolic wydechu, gdzieś na wysokości drążka zmiany biegów, ale warto otworzyć maskę i posłuchać. Najlepiej jakbyś ktoś jeszcze w środku lekko
                przygazował w okolicach 900 - 1400 rpm.
                Zamieszczone przez sezamek1
                5. Czy znany Ci jest koszt naprawy tej usterki?
                6. Czy twój samochód jest jeszcze na gwarancji?
                Rozmawiałem z gościem od gwarancji w SAP i powiedział, że w przypadku awarii w trzecim roku użytkowania (samochód serwisowany do końca w ASO), Skoda pokrywa cześć kosztów naprawy. Tak zrozumiałem, że jak to jest znany problem to może być to do 100%. Jeszcze jeden warunek - jak samochód ma powyżej 100 000 przebiegu, to ASO musi zadać pytanie, czy będzie partycypacja w kosztach, do tego przebiegu jest tylko kwestia jaki to będzie %.
                Witam!

                Pytanie do kolegi zibibyd oraz pozostałych Szanownych Forumowiczy:

                Czy przerabialiście w praktyce koncepcje finansowania przez Skodę Auto Poland usunięcia usterki w trzecim roku użytkowania, czyli po zakończeniu gwarancji? Mi się już skończyła gwarancja i chętnie skorzystałbym z tego rozwiązania, m. in. w celu usunięcia tego cholernego terkotania podczas uruchamiania silnika.

                Komentarz

                • szakunec
                  Classic
                  • 2010
                  • 31

                  Zamieszczone przez Andys
                  ...zastanawiam się czy nie byłoby zdrowiej przejść z 5W-30 na 5W-40...
                  Również o tym pomyślałem. Nie skracałbym co prawda tak mocno przebiegów między wymianami, dalej wymiana co 15kkm. Dla mnie olej 5W-30 to jakiś "eko-wynalazek".

                  Komentarz

                  • zibibyd
                    Drive
                    • 2011
                    • 48

                    Zamieszczone przez sezamek1
                    Czy przerabialiście w praktyce koncepcje finansowania przez Skodę Auto Poland usunięcia usterki w trzecim roku użytkowania, czyli po zakończeniu gwarancji? Mi się już skończyła gwarancja i chętnie skorzystałbym z tego rozwiązania, m. in. w celu usunięcia tego cholernego terkotania podczas uruchamiania silnika.
                    Dopiero mam pół roku Skodę, także nie przerabiałem tego w praktyce. Najlepiej zadzwoń do SAP i poproś kogoś od gwarancji, także będziesz miał podkładkę ;-) Mam znajomego, który pracuje w ASO i też mi o tym kiedyś mówił.

                    Komentarz

                    • zbigniew147
                      Rider
                      • 2008
                      • 482

                      moja jest z marca 2010 i ma 30 tyś. Auto od zawsze pracuje jak na załączonym filmie ELEKTRONIKA. olej zmieniam co 15tyś w myśl zasady starych mechaników - jeździsz po mieście olej zmień co połowe dystansu. Do końca gwaracni mam jeszcze 6 miesięcy.
                      Olej mi ubywa około 0,2-0,3l na 15tyś.

                      Ciekaw jestem czy te wasze uwagi są w wielu autach czy mamy tu doczynienia z kilkoma na całą polskę.

                      Komentarz

                      • grzes74
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 176
                        • Rapid (NH3)

                        Zamieszczone przez sezamek1
                        Zamieszczone przez zibibyd
                        Zamieszczone przez Zorr
                        od spodu i tylko z otwartymi drzwiami jak stoją obok mnie inne auta (chodzi o odbicie dźwięku)
                        Mi też się wydawało, że z okolic wydechu, gdzieś na wysokości drążka zmiany biegów, ale warto otworzyć maskę i posłuchać. Najlepiej jakbyś ktoś jeszcze w środku lekko
                        przygazował w okolicach 900 - 1400 rpm.
                        Zamieszczone przez sezamek1
                        5. Czy znany Ci jest koszt naprawy tej usterki?
                        6. Czy twój samochód jest jeszcze na gwarancji?
                        Rozmawiałem z gościem od gwarancji w SAP i powiedział, że w przypadku awarii w trzecim roku użytkowania (samochód serwisowany do końca w ASO), Skoda pokrywa cześć kosztów naprawy. Tak zrozumiałem, że jak to jest znany problem to może być to do 100%. Jeszcze jeden warunek - jak samochód ma powyżej 100 000 przebiegu, to ASO musi zadać pytanie, czy będzie partycypacja w kosztach, do tego przebiegu jest tylko kwestia jaki to będzie %.
                        Witam!

                        Pytanie do kolegi zibibyd oraz pozostałych Szanownych Forumowiczy:

                        Czy przerabialiście w praktyce koncepcje finansowania przez Skodę Auto Poland usunięcia usterki w trzecim roku użytkowania, czyli po zakończeniu gwarancji? Mi się już skończyła gwarancja i chętnie skorzystałbym z tego rozwiązania, m. in. w celu usunięcia tego cholernego terkotania podczas uruchamiania silnika.

                        Koledze z pracy rozwalił się w O2 1.9 TDI (panewki) w 3-cim roku użytkowania (ok. 80-90 tys km) . Płacił albo za samą robociznę albo za same części... nie pamiętam dokładnie.
                        Auto było regularnie serwisowane - i przed naprawą ASO kontaktowało się z SAP jak mu mogą pomóc.
                        pozdrawiam
                        Grzes
                        polecam :

                        www.octavia-forum.de
                        www.skodacommunity.de
                        www.briskoda.net........

                        Komentarz

                        • zibibyd
                          Drive
                          • 2011
                          • 48

                          Tutaj jest konkretny przykład, jak gościowi padło turbo w TDI po gwarancji i płacił za samą robociznę: http://forum.skodaclub.pl/roomster/6...rbo-t8146.html

                          Coś nie mogę wkleić tego linku. Generalnie skodaklub, roomster i wątek 60000km i padnięte turbo.

                          Komentarz

                          • lukaszz
                            Ambiente
                            • 2009
                            • 167

                            Zamieszczone przez Andys
                            Hmm, u mnie co prawda nie przybywa oleju na bagnecie, ale po 5tys. nie zauważyłem nawet minimalnego spadku. Ponieważ wymieniam olej co rok, czyli około 12tys. km zastanawiam się czy nie byłoby zdrowiej przejść z 5W-30 na 5W-40. Może lepiej przejść na odrobinę tańszy olej (5W-40 na ogół są tańsze niż te z LL) i wymieniać go co 5tys. :roll:
                            mi właśnie zalecili gęstszy olej do tsi - 5W-40 i wymieniać co 15 tyś, nie spływa tak szybko ja 5w-30 i pozostaje cienki film smaru. ja będę jechał na przegląd na dniach zostało coś 700 km, przegląd po 45 tyś, olej był zmieniany na shell LL przy 30 tyś km, było go trochę powyżej połowy bagnetu, po prawie 15 tyś jest minimalnie poniżej połowy bagnetu. Zaobserwowałem raz taki dziwny objaw na autostradzie A1 że samochód nie chciał przyspieszać na 4 biegu tak jak by brakowało mu mocy.
                            jakie paliwo lejecie 95 czy 98?

                            Komentarz

                            • zbigniew147
                              Rider
                              • 2008
                              • 482

                              Zamieszczone przez lukaszz
                              jakie paliwo lejecie 95 czy 98?
                              95
                              kilka razy zalałęm 98 i nie widziałem różnicy

                              Komentarz

                              • krzysn
                                Rider
                                • 2007
                                • 515

                                A ja leję od początku 98, raz zatankowałem 95 i autko trochę więcej mi paliło. Zresztą na klapce wlewu mam 98/95

                                Komentarz

                                • Tichy
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 544

                                  utworzyłem osobny wątek, ale nikt nie odpowiedział,
                                  czy u Was również czuć skokowe przyspieszanie poniżej 2tys. rpm?

                                  Komentarz

                                  • Marcinooo
                                    Rider
                                    • 2009
                                    • 332

                                    Zamieszczone przez Tichy
                                    czy u Was również czuć skokowe przyspieszanie poniżej 2tys. rpm?
                                    Ja poniżej 2 tys rpm staram się bardzo delikatnie przyspieszać i nic takiego nie odczuwam.

                                    Komentarz

                                    • Tichy
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 544

                                      Marcinooo, czuć przy ostrym przygazowaniu. Czasem się zapominam...

                                      Komentarz

                                      • zbigniew147
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 482

                                        ja zauważyłem przy obciąonym aucie (zapakowany i jazda pod wzniesienie) przy biegu 4, 5, 6 - prędkość obrotowa 1800 - 2200.
                                        Z drugiej strony zbytnio się tym nie przejmuje gdyż:
                                        1. turbina mała
                                        2. silnik bez dwumasy
                                        3. pełna moc jest osiagalna w wyższym zakresie obrotów
                                        4. żaden silnik nie lubi jeździc na niskich obrotach

                                        Komentarz

                                        • grzes74
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 176
                                          • Rapid (NH3)

                                          Zamieszczone przez Tichy
                                          utworzyłem osobny wątek, ale nikt nie odpowiedział,
                                          czy u Was również czuć skokowe przyspieszanie poniżej 2tys. rpm?

                                          Nie ma kopa takiego jak diesel z dołu - bo i momentu mniej.
                                          Przyspiesza raczej płynnie:
                                          III b - od 1400
                                          IV/V - od 1800
                                          VI - pow 1800 / od 2000 - w zależności od obciążenia i ukształtowania trasy...

                                          Niżej nie eksperymentuję.
                                          pozdrawiam
                                          Grzes
                                          polecam :

                                          www.octavia-forum.de
                                          www.skodacommunity.de
                                          www.briskoda.net........

                                          Komentarz

                                          • sezamek1
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 70

                                            Zamieszczone przez lukaszz
                                            Zamieszczone przez Andys
                                            Hmm, u mnie co prawda nie przybywa oleju na bagnecie, ale po 5tys. nie zauważyłem nawet minimalnego spadku. Ponieważ wymieniam olej co rok, czyli około 12tys. km zastanawiam się czy nie byłoby zdrowiej przejść z 5W-30 na 5W-40. Może lepiej przejść na odrobinę tańszy olej (5W-40 na ogół są tańsze niż te z LL) i wymieniać go co 5tys. :roll:
                                            mi właśnie zalecili gęstszy olej do tsi - 5W-40 i wymieniać co 15 tyś, nie spływa tak szybko ja 5w-30 i pozostaje cienki film smaru. ja będę jechał na przegląd na dniach zostało coś 700 km, przegląd po 45 tyś, olej był zmieniany na shell LL przy 30 tyś km, było go trochę powyżej połowy bagnetu, po prawie 15 tyś jest minimalnie poniżej połowy bagnetu. Zaobserwowałem raz taki dziwny objaw na autostradzie A1 że samochód nie chciał przyspieszać na 4 biegu tak jak by brakowało mu mocy.
                                            jakie paliwo lejecie 95 czy 98?
                                            Witam

                                            Pytanie do Kolegi lukaszz:

                                            We wcześniejszych postach pisałeś, iż przy 39 000 km w ASO W-wa Bielany wymieniono Ci nastawnik wałka rozrządu z powodu terkotania.
                                            1. Jaki masz przebieg obecnie?
                                            2. Czy dzięki wymianie nastawnika pozbyłeś się terkotania podczas rozruchu silnika.
                                            3. Jak długo trwała wymiana nastawnika?
                                            4. Czy wymieniłeś już olej na 5W-40?
                                            5. Czy zmianę oleju na 5W-40 zasugrowało ASO W-wa Bielany?

                                            Mnie także czeka prawdopodobnie wymiana nastawnika i zastanawiam się czy wymiana da poprawę na stałe.

                                            Komentarz

                                            • koz
                                              Classic
                                              • 2009
                                              • 18

                                              Zamieszczone przez lukaszz
                                              Zaobserwowałem raz taki dziwny objaw na autostradzie A1 że samochód nie chciał przyspieszać na 4 biegu tak jak by brakowało mu mocy.
                                              jakie paliwo lejecie 95 czy 98?
                                              Zamieszczone przez Tichy
                                              czy u Was również czuć skokowe przyspieszanie poniżej 2tys. rpm?
                                              Zamieszczone przez Tichy
                                              czuć przy ostrym przygazowaniu.
                                              Zamieszczone przez zbigniew147
                                              ja zauważyłem przy obciąonym aucie (zapakowany i jazda pod wzniesienie) przy biegu 4, 5, 6 - prędkość obrotowa 1800 - 2200.
                                              Panowie, przerabiałem tą dolegliwość przez ok 20 tys. km. Zgadam sie z "Tichy" czuć tylko przy ostrym przygazowaniu i to nie zawsze. "lukaszz" też kilka razy nie chciał mi przyspieszać na 4 biegu. "zbigniew147" też potwierdzam, dolegliwość nasila się przy dużym obciążeniu auta, na podjazdach no i na wysokich biegach.

                                              Pierwszy raz dolegliwość pojawiała się przy 17tys. km, ale generalnie pojawiała się bardzo rzadko więc zwalałem to na jakość paliwa, próbowałem wszystkich możliwych paliw na BP, ORLEN, SHELL i STATOIL ale nie zauważyłem wpływu. Z czasem dolegliwość się nasilała (dalej było to jednak rzadko). Naczytałem się na forach o problemach z turbiną i przypadkach wymiany turbiny po których podobne dolegliwości ustępują. Na serwisie przy 27 tys. zgłosiłem ten temat, sprawdzili błędy z komputera (nic nie było) więc poprosiłem o aktualizację sterowników (była nowsza wersja sterowników, moja skoda jest z maja 2009). Po aktualizacji sterowników odczułem, że silnik nieco bardziej równomiernie rozwija moc i lepiej ciągnie pomiędzy 4-5tys.rpm. Po aktualizacji zauważyłem, że zdecydowanie najlepiej jeździ na PB95 Shell V-power. Natchnęło mnie na urlopie, zrobiłem 5 baków na paliwie z austrii i włoch i szok, silnik ciągnął jak szalony, z niskich obrotów, wysokich, obciążony, częste podjazdy w Alpach. Po powrocie pierwsze tankowanie polskiego paliwa i od razu pojawiły się znane dolegliwości.

                                              Poczytałem trochę na forach i wlałem do baku preparat STP Complete Fuel System Cleaner i coś pomogło ale w innym temacie, opisywane dolegliwości pozostały ale ustąpiło delikatne szarpanie przy zimnym silniku, na ssaniu. Przedtem (tak od przebiegu 25tys. wyczuwałem bardzo delikatne szarpania przy delikatnym dodawaniu gazu na zimnym silniku, przez ok. 30 sek. od ruszenia). Po preparacie STP prawdopodobnie odczyścił się jakiś syf na wtryskach i teraz idealnie miękko i płynnie przyspiesza na zimnym silniku.

                                              Ale kontynuując w temacie nierównomiernej pracy przy ostrym przyspieszaniu to doszedłem do wniosku, że skoro jakość paliwa ma takie znaczenie dla pracy przy maksymalnym obciążeniu paliwa to coś jest na rzeczy z układem paliwowym. Przy 38 tys. wymieniłem filtr paliwa i to było to – teraz ciągnie równo w każdej najdziwniejszej nawet możliwej sytuacji (z niskich obrotów, wysokich, redukcja biegu).

                                              Generalnie po tych doświadczeniach będę wymieniał filtr paliwa (i filtr powietrza przy okazji) co 20 tys. km (doszedłem do wniosku że zalecane przez producenta 60 tys. na filtr paliwa i 30 tys. na filtr powietrza to zdecydowanie za dużo jak na Polskie paliwo/warunki, pewnie np. na Niemcy to odpowiedni okres ale co do Polskich warunków mam teraz inne zdanie). Będę tankował PB95 V-power Shell (zauważyłem poza tym, że na tym paliwie robię po około 100 km więcej na jednym baku). Naczytałem się też na różnych forach o jakości paliwa i ich wpływie na nagary i inne syfy osadzające się na tłokach i w komorze spalania w nowoczesnych jednostkach z wtryskiem bezpośrednim i stwierdziłem że będę dolewał co jakiś czas dodatek czyszczący STP.

                                              Co do głośnej pracy po odpaleniu to zdarza się raz na kilka odpaleń, nie ważne czy jest zimny czy ciepły. Uznaje to za normalną rzecz, w ASO tez to potwierdzali, a do tego w instrukcji na str. 109 jest zapis „Po uruchomieniu zimnego silnika może on przez krótki czas głośniej pracować, ponieważ w elementach napędu rozrządu z hydraulicznym kasowaniem luzu zaworowego najpierw musi się wytworzyć ciśnienie. jest to normalny efekt i nie należy się nim przejmować.”

                                              Co do terkotania przy odpalaniu to z tego co pamiętam zdarzyło się tylko kilka razy po długich postojach (min 10h) i jak jest zimno (poniżej 8 stopni). Od około pół roku ani razu, ale teraz jak jest zimniej to zdarzyło się dwa razy. Cos tam zaterkocze przez 1-2 sek. (muszę mieć drzwi otwarte żeby dobrze to usłyszeć). Nie wiem do końca czy należy to zaliczyć do normalnego stanu rzeczy związanego z kasowaniem luzu zaworowego czy może jednak należy coś z tym zrobić. Gwarancji już nie mam… będę śledził dalsze posty w tym wątku.

                                              Co do oleju to jeżdżę na oleju Shell LongLife 5W30, wymieniałem przy 27 tys. i w tym pierwszym okresie tylko raz dolałem ok. 0,2l (na wskaźniku była połowa skali ale dolałem na wszelki wypadek przed wyjazdem za granicę). Teraz mam 40tys., żadnego ubytku i nic też nie przybyło.

                                              Komentarz

                                              • Tichy
                                                Rider
                                                • 2010
                                                • 544

                                                koz, ja mam trochę powyżej 5tys. km. To trochę za wcześnie na filtr paliwa.

                                                Byłem w ASO, zgłosiłem to szarpane przyspieszanie, serwisant się przejechał z kompem, zczytał błędy i nic nieprawidłowego nie stwierdził. Może i faktycznie tak ma być (lub to kwestia naszego słabego paliwa).

                                                Jakby co, mam pisemne potwierdzenie wizyty (wraz ze zgłoszonymi uwagami)...

                                                Komentarz

                                                • zbigniew147
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 482

                                                  Zamieszczone przez koz
                                                  Generalnie po tych doświadczeniach będę wymieniał filtr paliwa (i filtr powietrza przy okazji) co 20 tys. km
                                                  Dlatego ja zmieniam olej wraz z filtrami powietrza i oleju co 15 kkm.
                                                  niedawno robiłem przegląd 30kkm i niestety dałem się przekonac sugestiom ASO i filtra paliwa nie ruszałem.

                                                  Starzy mechanicy twierdzą aby zmieniać co połowę dystansu filtry olej - zwłaszcza jak sie jeździ po mieście - a Polska jak widac na przykładzie paliw z innych państw nie jest normalnym krajem i niezależnie czy PO czy PIS to normalność zależy od uczciwości kazdego z nas a w przyszłości od tego czego nauczymy nasze dzieciaki.

                                                  KOZ bardzo dobra relaacja

                                                  Komentarz

                                                  • mishenka
                                                    Classic
                                                    • 2011
                                                    • 10

                                                    Na wstepie chcislbym sie przywitac jsko nowy :-)

                                                    Od miesiac jestem wlascicielem octavi 1.4 tsi, ktora przejechala okolo 700 km i powien szczerze, ze jak slucham silnika to mam wrazenie, ze to moj stary ( moze przesadzam ) diesel w fabii
                                                    a mianowicie posluchajcie :




                                                    czy to tak ma chodzic?

                                                    Poza tym zauwazylem, ze jak odpale samochod po nocy (a stal w garazu) przez jakas minute mam podwyzszone obroty ( i to fakt ogolnie znany na tym forum) ale co ciekawe gdy samochod stoi "pod chmurka" w temp zdecydowanie nizszej niz w garazu to czesto po odpaleniu obroty sa od raz ponizej 1000/min

                                                    czy to tez normalne ?
                                                    Gdzies tutaj czytalem, ze to funkcja automatycznego ssania no ale ....

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...